Sneeuwballen van Larmuseau

Bij valavond met gure novemberwind besloot ik dat het tijd was om mezelf te plezieren. Ik was al op weg naar mijn favoriete cosmetica-winkel Lush aan de Lange Munt, toen mijn oog viel op de kraampjes aan de Groentenmarkt met cuberdons en sneeuwballen. Recent werd er al veel geschreven over die laatste en dan vooral over die van Larmuseau. Meer dan honderd jaar lang bleef het recept van de befaamde Larmuseau-sneeuwballen in de familie Larmuseau. Onlangs kwam daar verandering in en ging het naar de 22-jarige Tanguy Serraes, die de productie van het wintersnoepje heeft overgenomen. Meer info over de geschiedenis kan je hier lezen. Mijn nieuwsgierigheid werd geprikkeld en ik had meteen een verwennerij gevonden. Ik kocht een zakje Larmuseau sneeuwballen.

Sneeuwballen bestaan uit een zachte, smeuïge crème op basis van margarine, omhuld met een fijn laagje chocolade en bestrooid met poedersuiker. Ze smelten in je mond. Je hoeft er niet hard op te knabbelen en is een perfect wintersnoepje voor jong en oud. Sneeuwballen worden graag fris bewaard, ideaal in de koelkast.

Van september tot maart is het dus altijd witte kerst bij Larmuseau. Je kan ze herkennen aan de typisch blauw-witte verpakking. Meer info over de sneeuwballen en een overzicht van de verkooppunten kan je vinden op de website of de Facebookpagina.

PS: Maak er een gezellig weekend van! Nog op zoek naar een overnachting in Gent of Hotels in Gent?

 larmuseau larmuseau2

Geef een reactie

