De Salon

Geopend sinds 15 juli 2014 aan Dok-Zuid 3.

de salonDeze kapperszaak aan de Dampoort werd door Jan Van den Hove overgenomen nadat zijn ouders op pensioen gingen en werd meteen onder handen genomen en verbouwd tot een nieuwe conceptzaak: De Salon. De Salon is veel meer dan zomaar een kapsalon. Het is nl. ook een schoonheidsinstituut en koffiebar, maar vooral een plaats waar je heerlijk kan vertoeven, je kan laten verwennen en waar je je thuis voelt.  Heb je dus zin in een heerlijke kop vers gemaakte koffie en wil je meteen ook genieten van een ontspannende schoonheidsbehandeling, massage en nieuwe look? Bij De Salon vind je het allemaal, handig onder één dak. Waarvoor je ook komt, je wordt steevast professioneel en met enthousiasme onthaald. Hier kom je voor de volledige ervaring.

Een hele mond vol dus. Daarom nodigde Jan me uit om de zaak eens uit te testen, zodat ik aan den lijve kon ondervinden hoe het concept in elkaar zit. Ik aanvaard de uitnodiging met veel plezier. Welke vrouw geniet er nu niet van een paar uurtjes verwennerij? Aldus maak ik mijn opwachting. Meteen valt me op dat de zaak heel erg groot is en functioneel is ingedeeld. Vooraan vind je een koffiebar waar je rustig iets kan degusteren. Loop je verder door naar het centrale gedeelte van de zaak, dan kom je terecht in het kappersgedeelte, met een kleurhoek, verschillende wastafels, een massageruimte en een knipgedeelte. De lichte tinten in de ruimte en de grote ramen aan de achterzijde die uitkomen op een buitenterras zorgen ervoor dat de zaak op veel lichtinval kan rekenen. De opvallende, moderne verlichting werkt het geheel af en creëert een rustgevende en aangename sfeer.

Ik neem plaats en dadelijk komt er iemand bij me om te bespreken wat mijn wensen voor het knippen en stylen zijn, terwijl ik een drankje aangeboden krijg. Mijn wensen zijn eenvoudig: zolang ik niet met een drastische verandering huiswaarts keer ben ik tevreden. Er wordt besloten om mijn haren een opknapbeurt te geven, het wat op te knippen en er wat meer volume in te brengen. Maar vooraleer we daaraan beginnen, dien ik eerst te ontspannen. Ik word gebracht naar een hoek achteraan De Salon en mag plaats nemen op een massagestoel, zodat mijn rug en hals bereikbaar zijn om me een verkwikkende anti-stress massage te geven. Ik dien eerst een kruidige olie in te ademen en daarna is het genieten geblazen.

DeSalonVoorNaDaarna mag ik plaats nemen aan de wastafel. Hier geen pijnlijke manoeuvres om in een oncomfortabele houding je haren te wassen. De stoelen hier zijn verstelbaar en verplaatsen zich mee in wat voor jou de meeste aangename houding is. Er wordt gekozen voor een frisse, kruidige basis shampoo. Hier werkt men uitsluitend met de producten van Aveda. Zij staan garant voor eerlijke en natuurlijke producten. Hun missie sluit nauw aan bij die van De Salon: fair trade, groen denken en well-being. Daarna krijgen mijn haren een ontwarringsbehandeling. Wanneer mijn haren volledig verzorgd en gewassen zijn, word ik naar de kniptafel geleid en begint de kapster haar ding te doen. Terwijl ze verder mijn haar in model brengt, komt de dame van de massage naar me om me een verzorgende handmassage aan te bieden. Tuurlijk mag ze dat, wat een verwennerij! Na de handmassage is de kapster klaar en ik ben tevreden. Mijn haren voelen zacht en gezond aan. Kapotte stukken werden er uit gehaald en op de lengtes werd Aveda Pure Abundance gesprayd die de haren wat dikker maakt en zorgt voor extra volume. Mijn haren zijn in orde, mijn lichaam werd gemasseerd, wat kan ik nog meer wensen? Juist ja, nog wat make up misschien? Ook dit hebben ze hier voor handen. Mijn basis make up wordt opgefrist met wat blush en mijn wenkbrauwen worden bijgewerkt. Mijn lippen krijgen eerst de Aveda renewing lip treatment (een kleurloze verzorging) en kunnen wat extra (zachtrose) kleur gebruiken.

Ik heb een volledig ontspannende voormiddag achter de rug in een modern en aangenaam kader en stap tevreden naar buiten. Heb je zin om je zelf te laten verwennen of wil je een nieuwe look uitproberen? Dan ben je hier aan het juiste adres, want De Salon heeft alles in huis voor een aantal uurtjes verwennerij en me-time.

Om de nieuwe start feestelijk in te zetten, kan je een hele zomer lang  – bij uw bezoek in de maanden juli en augustus – wegdromen bij een gratis bijkomende ‘botanical therapy’ haar- en hoofdverzorging OF een uitgebreide anti-stress  massage van rug en nek.

Bellen voor een afspraak kan op het nummer 09/223 55 64. Meer info vind je op de website op Facebookpagina.

20140806_104740~2

20140806_104803~2

20140806_104912~2

20140806_105042~2

de salon4

One Comment Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

